יום שני, 6 ביוני 2011

הרב ברלנד -רינונים על הרב ברלנד...מה נכון?

לאחרונה שמעתי הרבה קולות רובם ככולם מבית המדרש של הננחים , בגנות הרב ברלנד ....
כל מי שמסתובב בברסלב יותר מיום יומיים, חווה את התופעה הזאת שנקראת "הרב ברלנד", מי יותר ומי פחות...
לאחרונה סוגי ההתבטאויות כלפיו ממחנה הננחים היה - "עמלק", "שד" "רשע גמור" וכו'...

מאחר וההכרות האישית שלי עם הרב ברלנד שואפת לאפס גמור....אז רציתי לכתוב את העובדות שאני יודע ואין עליהם עוררין ולראות מי הוא באמת הרב ברלנד...

ראשית אני רואה אותו כבר למעלה מעשור שנים כל ראש השנה מתפלל במסירות נפש ממש שעות על גבי שעות בפינה שלו המפורסמת בקלויז באומן - נקודה ראשונה אני יודע איפה הוא נמצא בתפילות בראש השנה ומה הוא עושה פיסית!
2. ראיתי אותו לא פעם ולא פעמיים בשמחות או באירועים ציבוריים לומד ללא הרף - אני יודע שהוא לומד תורה וממקורות מוסמכים כמעט לא פסיק פומיה מגירסא יומם ולילה גם עם 40 מעלות חום...(והוא לא ילד...)
3. בשבתות ובחגים כגון שמחת תורה לפני שנתיים באתי לבית המדרש של שובו בנים ואחרי ריקודים שנמשכו כל הלילה ראיתי את הרב ברלנד (שאינו ילד בכלל) מתפלל בהתלהבות נוראה במשך שעות ,התפילה הסתיימה ב15:30 בצהריים ואז לתדהמתי ,רק אז, ניגש הרב לעשות קידוש!!זאת אומרת שלא כמו 99.999% מהאנשים שמקדשים מיד ברגע הראשון שאפשר, הרב ברלנד רקד והתפלל עד כלות הכוחות (כל הבית מדרש גם נערים ואברכים צעירים היו כבר מותשים לגמרי...)ורק אז טעם או שתה פעם ראשונה באותו היום...ואח"כ מה היה אח"כ עד צאת החג..פשוט קשה לתאר!
4.אני יודע מרבים וטובים שהרב ברלנד החזיר אותם בתשובה (כשעוד היה מסתובב ברחובות ומבלה לילות שלמים בלקרב נערי רחוב והופך אותם ממסוממים בפוטנציאל או בפועל לאריות ,עובדי ה' מופלגים...)
5. אני יודע שהרב ברלנד היה נבחן מעת לעת ע"י הרב הצדיק הגאון המופלג במעלה ר' משה הלברשטם זצוק"ל יחד עם הכולל הוראה של שובו בנים על שו"ע וכל מה שהכולל נבחן הוא נבחן שוב ושוב בעצמו...
6. אני יודע שהרב ברלנד הוא ת"ח עצום ברמה שאין כדוגמתא..
7. אני שמעתי ממקור ראשון על עבודת התפילה הנוראה שלו עד כלות הכוחות (והרבה יותר ממקור ראשון אחד) ואת המסירות נפש שלו(בפועל ממש-מסירת נפש למות ממש) על הגעה לאומן,לקברי צדיקים והרבה דברים אחרים שבקדושה!! ממש!!
8. יש לי חבר טוב שהרב ברלנד היה כותב לו מכתבים, במשך שנים, כל יום! כמעט , בזמן שהיה נער מתבגר ו"עבר עליו" מה שעבר....
9. שרבים מחברי ראו באופן מוחשי מופתים גלויים ממש מהיהודי הזה...

יש עוד הרבה עובדות ברורות שאני יודע אבל החלטתי שזה כעת מספיק

אבל!!!!!!!

הרי מנגד עומדים כמה ננחים שטוענים כנגדו טענות חמורות !!! רוצח, עמלק, גנב וכו'...

אז בו נראה , אמרתי לעצמי, ניקח אחד מאלו שטוענים שהרב ברלנד הוא "שד" ואע"פ שאני מניח בברור ששניהם לא שדים (שלא הרב ברלנד ולא הננח הוא "שד") אבל בא נראה אמרתי לעצמי מי הקטגור...מי המרנן..

ובכן העובדות שידועות לי על המרנן - לימוד התורה שלו....אהה.אה ככה ככה אם כן אז חלש ביותר ב4 שנים שהוא ב"תשובה" רוב שעות היום הוא מסתובב אז אם הוא לומד תורה זה בהסתר גדול , בלילה אולי אחרי שהוא חוזר מת"א (הפצה בדיסקוטקים , ו"זיכוי הרבים" לסעודה שלו ושל החברה' שלו ב"מאיר השתגע" או בכל סטקיה עם תעודת הכשר כל שהיא....)
הוא מעשן (ולא רק סיגריות רגילות ..."מה אני חנון כמוך")
הוא מעריץ עברינים....
מנבל את הפה ומדבר ,עדיין, כמו ב"רחוב" (ואני מתכוון ברחוב הכי גרוע - כי גם ב"רחוב" לא מדברים איתי אפילו עברינים ומסוממים בכזו שפה, הם רואים אדם עם זקן ולבוש חרדי ומעדנים את עצמם כמה שהם יכולים...אבל הוא...לא ..כי הוא ....)
תפילה?! יש לו היתרים כי "העוסק במצווה (הפצה) פטור מן המצווה" אז הוא לא כ"כ מתפלל גם כן...בשבת אני לא רואה אותו אז איני יודע מה עושה...
ובאומן אני שאלתי אותו למה לא רואים אותו בציון אלא כל היום ממנגל עם החברה...ומסתובב במקומות שרגל אדם כשר לא דורכת שם אז הוא תקף אותי -"אתה לא רואה שאני שבור, תפסיק עם הריבוי אור שלך...יה מוכיח שאינו ראוי", ועוד כמה ביטויים שאין כאן המקום לפורטם ...
יש עוד מה לתאר לגבי ה"צדיק" הזה אבל אין צורך אמרתי לעצמי....

עכשיו אם אני צריך להכריע מי בין שניהם הואא ה"שד" ומי הוא ה"צדיק" המקורב לרבינו ולתורתו הרי זה ברור לא?! הננח הוא הצדיק!! הרי זה ברור ...כי אם אני לא יגיד כך ולא יאמין לכל העיתונות והריכלאים והננחים למיניהם (שדרך אגב,העיתונות לא מדברת נגד הרב ברלנד שליט"א אלא נגד הנכד שלו בעיקר..) אני אצטרך להגיד ,"ח"ו" שהרב ברלנד שליט"א,יהודי ת"ח שכל ימי חייו (והוא מתקרב לגיל 80) עבד את ה' במסירות נפש אילעית שלא נראתה כמעט כדוגמתא מעולם! בנה קהילות שלימות של בעלי תשובה מהם צדיקים מופלגים ממש, ביניהם הרב ארוש שליט"א שאני חייב לו יותר מסתם הכרת תודה עמוקה על אין סוף הפעמים שנהניתי והרווחתי מדיברי תורתו המופלאה ועוד ראשי ישיבות וכוללים (הרב עופר ארז, הרב שמואל שטרן, הרב גול וכו') ועובדי ה' מופלגים במעלה שקמים כל לילה חצות וקול התורה והתפילה שלהם במאסות של עשרות רבות ממלאים את בתי המדרשות של הקהילה המפוארת הזאת באופן שלא נשמע כדוגמאתו כמעט במשך הדורות!!

[אה ועוד נקודה "קטנה" שהצדיק הגאון ר' לוי יצחק בנדר זצוק"ל זיע"א אמר על הרב ברלנד שהוא אדם גדול מאוד מאוד (והוסיף שלא כדאי שהוא ינהיג קהילה...והוא באמת ראה מה שראה...שאור כזה כמו הרב ברלנד הוא לא מתאים להנהגה, כי מי שילך בדרכיו פשוט לא יעמוד בזה ...כי ישבר לגמרי.. וטוב שיתן אותה לאחרים - כמו שבאמת עושה הרב ברלנד..אמנם האחרים שמקבלים ממנו את ההנהגה, שוגים , נופלים וטועים...בכל זאת הם לא - הרב ברלנד...)]

דבר נוסף ,מענין- לגבי הרב ברלנד שבכל העיתונות כתוב: שהשומרי ראש ששמו לו, שמו אותו במעצר בית - כל מי שמכיר את הרב ברלנד צוחק על זה ....מי שהק.ג.ב האיום, אימת כל תושבי העולם!! הרים ידיים ממנו ומי שבגילו לא מפחד מהמשטרה הפליסטינאית וממוסלמים בחלחול והסתנן ללבנון בזמן המלחמה והגיע לבירות וכו' בלי נשק ובלי כלום לחפש את הנעדרים (יהודה כ"ץ הי"ד ואלו שנחטפו עימו הי"ד) וחזר רק כאשר גילה שאחד מהתלמידים החביא נשק ברכב ואז בלי בטחון רק בה' (גם בנשק) הוא החליט שזה מסוכן....נראה לכם שהוא לא מצליח להמלט מהנכד שלו....הוא אדם לא מובן לגמרי וכל מה שמנסים להבין אותו רק מסתבכים....אין כלים לתפוס כזה אחד...


ואם אני אכן יטען כך- שהרב ברלנד הוא "ח"ו" לא "שד" ,"עמלק" וכו' וכו' הרי הננחים יתקפו אותי וישמיצו אותי אז מה ...אולי אני יודה וזהו...חחחחחחחחח

4 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. זה ברור כשמש! ואפילו בלשון "רינונים" ו"יש טוענים" אי אפשר לסבול כאלה דיבורים על כזה צדיק נשגב. זה כמו שתגיד על דוד המלך, הדתיים טוענים שהוא היה צדיק, אבל החילונים אומרים שהוא היה רשע ח"ו. וכי יש פה שני צדדים בכלל?

    בעניין השיטה של הננחים לגבי רבנים, ידוע שרבי ישראל אודסר קירב הרבה אנשים גרועים שעיוותו את הדרך שלו, והם הפכו את עניינו לתעמולה משיחית. והם מבזים את כל הצדיקים וגדולי הדור, ומכנים אותם "קליפות" "רוצחים" "שקרנים" וכו' וזה חלק בלתי נפרד מהאמונה של חלק גדול מהננחים. והכל התחיל בעצם מזה שרצו להפוך את הסבא ישראל למשיח, או לממשיך בלעדי של רבי נחמן, וממילא רק הוא האמת, ואילו כל האחרים שקרנים.

    לכן הם מאמינים לשטויות שממציאים בתקשורת, שמחפשת סקופים נגד רבנים, שכל אדם אחר שבודק את הראיות רואה שהכל עורבא פרח, ולא מציאותי. אבל בשבילהם זה מספיק כדי להשמיץ, כי הם כבר סימנו את המטרה שכל הרבנים ובפרט רבני ברסלב הם מפורסמים של שקר ח"ו, וכל המרבה לספר בגנותם - הרי זה משובח....

    השם ירחם על עמו. והוא רחום יכפר עוון.

    השבמחק
  4. CHAZAK U'BARUCH !!!
    MANY TRUE TZADDIKIM, EVEN RAV NACHMAN ZT"L WERE NIRDAF BY SICK PEOPLE WHO NEED TO DO TESHUVAH IF POSSIBLE !!!

    השבמחק