יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

תפילה פתח שער הרחמים 1

תורה ב' בליקוטי מוהר"ן
ויאמר ה' אל משה - התחלת פרשת אמור,
תגיד לכהנים -אבל למה כתוב פעמיים ואמרת,אמור, אומר רש"י להזהיר גדולים על קטנים
ורבינו מגלה לנו סוד גדול-
מה זה גדול? גבוהה ,שמן...
רבינו מגלה לנו איך הקטנים יכולים להתחבר אל הגדולים, הקטנים שהתיאשו מעצמם יכולים להתקרב לצדיקים !
שהקטן יוציא את הטינופת מהמח שלו ויתקרב לגדול...
ומה זה גדול- זה תלוי בנפש לא יטמא בעמיו...ומה זה טומאה, פגם הברית,פגם המוח!הטינופת,זה עיקר הטומאה,וכך יש מדרגות מדרגות וכך מחובר כל העולם וזה עיקר התקווה של עם ישראל וכשיש הצדיקים האלו כולם מחוברים לה', הפוך אם אדם ניתק מהצדיק אין שום טעם בחיים שלו...שיבוא משיח צידקנו הוא ירים את כל עם ישראל וזה מונח בפסוק זה

סיפרא דצניעותא- אע"פ שהעיקר לא ההסברים והחוכמות אלא כל התורות של רבינו זה הסה"כ איך נתקרב לה' ית'! לעובדא ולמעשה! וה' יעזור על מנת שזה יהיה לעובדא ולמעשה!
בזה"ק מונח קדושה נוראה שמי שלומד את זה נכנס בו יראת שמיים, ב5 פירקי דצניאותא יש לשון כזה שלא מובן כמעט שום דבר , אחר"כ רבי שמעון לקח 10 תלמידים ואמר את האידרא, ליד צפת, על הדרך , ושם רבי שמעון הסביר את הסודות וזה נקרא האידרא רבא, ואח"כ לפני פטירתו הוא גילה את האידרא זוטא, שזה נקודת המרכז של כל הזהר הקדוש של כל הגילויים איך הכל לכל זה אלוקות!
מה זה סיפרא דצניעותא -
יש סיפור על כפר נידח , והיה גדל שם חיטים, ככה נהגו אבות המקום, ואחר כך לקחו את החיטים ודשו את זה ועשו את זה למן שלווה כזו ולעשות קמח הם שכחו איך ומה עושים, הם פשוט חיו על שלווה.
יום אחד אחד מהכפר החליט לנסוע , והגיע למקום ישוב ונכנס לבית ובא לאכול הביאו לו כיכר לחם, הוא כל כך התלהב ושאל מה זה? על איזה עץ זה גודל?! אמרו לו זה חיטה! אז הוא צעק- אתם תגידו לי מה זה חיטה?!!? אני כל החיים שלי גדלתי על חיטה!!אל תעבדו עלי!הביאו לו קוסקוס ,עוגה עם דבש, ושוב הוא שואל ושואל , הוא מסתכל אני בעל החיטה, ויש אצלי את כל החיטה ואתם עושים את כל המטעמים האלו!
זה כל הזהר זה חיטה , אם אתה לא יודע איך לעבד את זה לעובדא למעשה יש לך דמיונות, אם אין לך עצה אמיתית איך להפוך את כל הענינים האלו לעובדא למעשה אתה לא מעבד את זה באופן הנכון, אם כן אתה יכול לעשות כאלו מטעמים!!!עם תורה ותפילה!!אין לו עסק עם אף אחד רק עם הקב"ה.
הקדושה הכי גבוהה זה עתיק יומין , ביטול לאור אין סוף , הקב"ה עשה עולמות עליונים כדי שישתלשל עולם הזה שזה ממש אלקותו אבל עם לבושים,מגלים לנו סדר ההשתלשלות, עולמות העליונים, שבירת הכלים, ואחר כך עתיק יומין...כמה שאדם מטהר ומקדש את עצמו הוא מרגיש את הקדושות הללו ואחר כך יש ארך אנפין, מסביר בזהר הקדוש, זעיר אנפין זה הספירות ואחר כך יש את מידת המלכות , כתר זה נקרא ארך אנפין , ראש של ארך אנפין , הקב"ה עשה 7 תיקונים , גלגלתא, רעווא דרעוונין , פקיחא דעינא והתיקון השביעי נקרא נוקבא דפרדשקא ובכל הקדושות הללו אין לנו שום השגה אך בשביעי, אחר כך מתחיל יג' תיקונים של הזקן, התיקון השלישי יש אוויר באמצע , מתחת הנוקבא דפרדשקא יש חלל שלא גודל שם שערות ,וזה נותן לו דרך לעבור שיוכל להשפיע חיים, כך כתוב בזהר הקדוש,ביג' מידות יש 3 השניים הראשונים זה כדי להביא לשישי, האמת מביא לתיקון ה12 או ה13, שהעולמות התחתונים יכולים לעלות, רק בשביל להבין מה כתוב פה, כל הסיפרא דצניעותא עוסק בסוד המשקל , הבריאה הראשונה ברא מציאות של דין שהוא מסתיר את עצמו ולכן ברא ה' את העולם במידת הדין ולכן שיתף את מידת הרחמים כדי לאזן , משקל, מתקלא , שכל העולם יהיה במשקל לא גלוי לגמרי ולא סתום כזה...בפרק ב' דנים בנוקבא דפרדשקא, קדושה מראש עולם הכתר, התיקון השביעי מארך אנפין, בקיצור- נוקבא דפרדשקא זה הקדושה הכי גבוהה שיכול להגיע בעולם הזה, במסכת יבמות מוצאים אדם שנפטר ביער ואישתו רוצה להנשא , צריך להביא עדים , איך אפשר לדעת ע"י החוטם , עיקר הכרת הפנים זה רק ע"י החוטם, תהילתי אחטם לך , ההכרה היחידה להכיר את ה' ית' רק ע"י תפילה, ואפילו חוכמות אמיתיות , זה לימוד אמיתי, כל זמן שאין לך תפילה , תחשוב יום אחד התבוננות, בספירות ותראה אור, אפילו אדם זוכה ללמוד זהר והאר"י הקדוש וכו' וליקוטי מוהר"ן , בסופו של דבר זה רק ע"י תמימות, תפילה!!פשוטה ותמימה!!
דבר ראשון בפשיטות ותמימות זה לדבר עם ה' , יש זהר הקדוש , יש חוכמות התורה, ומוסר וכו' וכו' אבל העיקר של הכל זה היהדות התפילה המגולמת בתפילה פשוטה לה' ית'!להכיר את הקב"ה זה רק אם מכירים את החוטם! עולם הכתר אין לנו השגה בזה!רק רבינו השיג בזה , רבינו אומר תלמד בכל הספרים אבל העיקר זה התפילה, הכי קטן , תדע שלא חסר לך כלום, ה' איתך!! אתה אדם שלם! יש לך שבת , לאדם אחר רבינו יגלה אתה לא יודע שום דבר אתה מרמה את עצמך!
הצדיק מגלה לאדם מלא כל הארץ כבודו!
בסוף כל המדרגות זה הכלל שהפשיטות והסוד הכי גדול!זה התפילה!
"אני רחוק מאוד", אתה רוצה מדרגות גבוהות?! תדע איך לכלול שהכל לכל אלוקות .
מי שמצייט למה שרבינו מלמד אותנו יכול להיות צדיק גמור!
באידרא רבא מסביר לנו את התיקון!
נוקבא דפרדשקא זה החוטם, נחיר ימיני, לחיים נחיר שמאלי זה למתים להחיות את המתים , כך כתוב בזהר הקדוש!
מנוקבא דפרקשקא- שזה המדרגה הכי גבוה שה' ית' התחיל להתגלות בעולם הזה! רוח חיים מנוקבא דפרדשקא, לשונות של קבלה שמבינים מה שכתוב פה!

כי עיקר כלי זינו של משיח הוא התפילה-
מי מחכה למשיח? נחמן שומכר, הסבא של יוסלה שחטפו אותו לאמריקה, היהודי הזה היה ברסלבר חסיד והיה יהודי פשוט מאוד, ברח מרוסיה לפולניה ונכנס לאיזה ביה"כ ,בסוקולוב, נכנס לאיזה פינה ופתאום מגיע זמן חצות , בבית הכנסת היה חבורה של לומדים שיודעים ללמוד, פתאום הם רואים יהודי יושב על הקרקע, תמהו מאוד מה אתה יושב על הרצפה, נדהמו מה אתה אומר חצות, שאלו אותו אתה צדיק הדור?! לא אני לא יודע ללמוד!! אז הם התחילו לצחוק ממנו! אז הוא אמר להם אתם יודעים ללמוד אז לא חסר לכם בית המקדש, לי זה חסר! התמימות של אנ"ש ...
המשיח יעשה שלכל אחד ואחד יהיה לו טוב, מה שתרצה, המשיח יעזור לעם ישראל , יהיה טוב בכלליות ובפרטיות יהיה לכולנו טוב , המשיח ישמח אותנו, המשיח יקדש אותנו לממלכת כהנים וגוי קדוש..משיח יעזור לכל אחד, הלוואי שרק יבוא ויעלה את הכבוד של עם ישראל , מה הטוב שאנו מחכים , יקרב אותנו לה' ית' ויתן לנו עצה אמיתית! הוא יעשה תפילה בבחינת חוטם!
לכן משיח צדקנו שיכניס חיות בעולם , איך , ע"י התפילה, שיכניס בעולם את האמת!ויוציא את כל החכמות מהלב והראש, עיקר הישועה שלך זה תעמוד כל יום ותדבר עם ה'ית'!
משיח יש לו המון שונאים , יש לו המון מתנגדים בכלליות ובפרטיות..מה הכח של המשיח , זה תפילה!!

תתפילה זה כמו חוטם- זה סובב על התפילה, ומשם עיקר חיותו , כל המציאות של משיח , כל החיות שלו , תראה את ה' ית' , תראה את השם ית', זה כל המציאות של המשיח , אנחנו החיילים של משיח , המשיח הוא הגנרל , הרמטכ"ל והוא קורא לנו בו תתגייס לצבא שלי! והוא נותן לך נשק!!
והריחו ביראת ה'! הזה"ק אומר שיכנס בו במילא יראה כזו ! שיכיר בה' וע"י היראה הזאת יהיה למשיח כזו יראה, לא יגיד אחד לשני תלמד לי חכמה! לא יגידו!כולם יכירו את ה' ית' ישר!כי מה שאני צריך זה ישוב הדעת , שיריחו ביראת ה', (יד -גזילה,לשון הרע -פה,אף-יראה!)תראה ה' ית' פה! זה כמה שאדם כובש כעסו! במציאות שלנו ,סבלנות, למה עושים לי בעיות? כאלו...ונכנס בו קושיות על ה' ית', ומאבד את הסבלנות ובשקט הוא הורס את ה' ית' כביכול ואם אתה רוצה ישועה זה תלוי שתאריך אפך, אני מבין, אני לא מביו , זה עובר עלי...אני לא כועס , לא שואל שאלות, שותק וסובל....יש לך סבלנות ? אתה עושה מזה תפילה!
דבר ראשון זה חוטם- תאריך אפך!! עיקר ההכירות עם ה' זה להכיר את האף שלו!מה שמכירים את הקב"ה בעולם הזה זה להכיר את האף של ה', תאריך אפך , תתפלל, תהילתי אחטם לך, למען , תהילתי אני מאריך אף , תשכח , תסבול , אל תשאל שאלות, נפתח לאדם עולם חדש, אף אחד לא יכול לגעת בו, היום קשה יבואו זמנים טובים!כך יגיעו ימות המשיח, מי שנכנס באריכות אפיים אמיתי, אין לי שום שאלות, הקב"ה מנהיג את העולם! יבוא זמן שיהיה לי טוב! תלך לפינה ותתחיל לדבר לה' ית', זה האמונה הכי גדולה, נוקבא דפרדשקא, כל השמות שזהו ההשתלשלות של כל העולמות, אשרי מי שמקיים שיויתי ה' לנגדי תמיד, ה' ית' נמצא פה הוא האור שלי הוא האויר שלי!בשביל זה נקרא נוקבא דפרדשקא!
מי שנכנס באריכת אפיים אמיתית אני לא שואל שאלות, עכשיו לא טוב לי?! יבוא יום שיהיה לי טוב! אז אתה נושם אויר קדוש , אתה מכניס מציאות ה' ית' , הכי טוב!פרדשקא = המון שמות הקודש!
שויתי ה' לנגדי תמיד- ה' ית' זה האור ,האויר שלי הוא נמצא פה!
כל פעם שאתה באיזה אופן מתפלל אתה כבר בתוך רחמי ה', אתה משתמש בחוטם שלך ומאריך אף ,מתפלל בסבלנות אם אתה מכיר את ה' , עיקר הכרת הפרצוף זה החוטם, באמת צריך ללמוד הרבה ספרים וחוכמות אבל הכי חשוב זה להכיר את ה' ית' ולהאריך אף!
בחתונה יש מלא בלאגן , אנשים באים יוצאים לוקחים ארגזים , נושאים מגשים , מה זה זה חתונה?! זה בלאגן!! מה איכפת לך ! יש בפנים מנהל עבודה ,בעל הקייטרינג הוא דואג שהכל "ידפוק"! כך זה גם עם העולם שלנו, תפסיק מכל דבר להתרגש!יש מי שמנהל הכל הכל בסדר!תצא מזה!תמשיך עליך רוח אחרת של יראת ה'!
שלוש דברים: אריכת אפים,יראת ה'- הכרה פשוטה בה' ית' עד להכרת רוממות ה' בשלימות, להכיר את ה',
כל מה שאתה לומד תכניס את זה לתפילה עד שאתה לא מכניס את זה לתפילה אתה לא מכיר את ה' ית'!
המשיח יחלק ויתן לכל אחד ואחד כי הוא יכבוש את העולם!יעקב אבינו אמר שהוא נותן ליוסף אשר לקחתי בחרבי ובקשתי- אבל שמעון ולוי לקחו את זה?! אלא מה באמת זה יתכן ששני אנשים יכבשו מטרופוליטן גדולה! זו היתה עיר גדולה , זה היה נס!! הכל היה עם תפילה ובקשה!אני תמיד התפללתי!! דוד המלך היה לו צבא , הלך לכבוש מלחמות, כך גם עם דוד המלך- לא בחרבי אבטח , אלוקים עמנו, אנו מתפללים לה' ית' והוא עוזר לנו מאוד! מי שחושב שיש לו כח שהוא עושה משהו לבד הוא עושה טעות!
אם אתה יושב ליד בן אדם אחר ולא מדבר איתו זה סימן שאתה לא מכיר אותו, כך עם ה' נמצא לידך אם אתה לא מדבר איתו זה סימן שאתה מכיר בו , לא מכיר אותו שהוא לידך!לומדים את כל ספרי החכמות בעולם אבל לא מכירים אותו...
כמו שהשו"ע הוא תצמית מכל ההלכה כך גם רבינו בא ועושה מכל הספרים הקדושים תמצית!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה