יום חמישי, 25 באוגוסט 2011

תפילה פתח שער הרחמים 3

סיכום של ב' הפרקים הקודמים
אפשר להמשיך את הקב"ה ממש בעולם הזה!
נוקבא דפרדשקא - אדם חושב שהוא רוצה משהו , חשב שהוא יגיע למשהו!
מה הסוף של זה - שום דבר בעולם לא הולך ישר- אתה רוצה פרנסה אתה צריך להזיע ולעבוד!
חז"ל אומרים שאחד מהדברים שצריכים חיזוק זה פרנסה,דרך ארץ, קשה !!
גם אחד שלמד שנים להיות רופא ואחר כך הם עובדים יום ולילה!
שכחה זה דבר שמאוד חזק בעולם, בפרט ללמוד תורה או פנימיות התורה! אחד שרוצה לטעום טעם של מצוות , טעם של תורה או טעם של תפילה? זוהי מלחמה עצומה?! מה אתה חושב שיתנו לך את זה בקלות!
ואדם רוצה לראות איזה מדרגות ...
תתפלל לה' ית' , אל תעשה מזה עבודה זרה!תאמין בקב"ה!
מי שמתחיל להרגיש מה זה אמונה! מתחיל להרגיש , שפעם בחיים הוא צריך לעשות את זה.
רמ"ח מצוות עשה גימטריה רחם!
אם אתה משתוקק אהבת ה' ומבקש את זה , שתכנס לגמרי בתוך מצווה ותעשה את זה לגמרי , אם אתה לא משתוקק לזה איך תזכה לזה!
כל הבעיות של האדם מתחילים שהוא רוצה משהו אחר, הוא רוצה להגיע למשהו!עד שזוכה להרגיש בקדושה הוא טועם טעם מיתה ממש!
למה זה קורה כי האדם רוצה משהו!וזה לא כסדר!אני חי הרי בשביל הקב"ה שנעשה מצוות!עם מי יש לי עסק?? רק עם הקב"ה!להשתוקק ולעשות!
שוקלים את המצוות ואת העברות כמה עשיתי- הרמב"ם שואל מה אתה חושב שזה כמו שאתה חושב?!
רבינו אומר שתעשו עבירה זה יהיה גואל נפש בלי ידיים ובלי רגליים!
שנאה כזאת לעשות אז העברה הכי גדולה אצלו זה למעלה כלום
והפוך מי שעושה מצווה ושמח עם זה השכר שלו גדול מאוד מאוד מרוב השמחה אנשים ירקדו שה' בחר בנו מכל העמים!
כל כך הרבה מצוות יש באכילה שיכול להיות מלא בחיות מכל המצוות שהוא עשה זה נקרא האור של העתיקא קדישה ,נוקבא דפרדשקא ומתגלה כל ג' האורות של העתיק! שאדם מאריך אפו ומתעלם עם כל מה שעובר עליו ומדבר אל ה' עם אור האמת אז הוא זוכה לכל טוב! וזה אמת דק שאדם יכול לדבר על ליבו!ומתגלה לו פנימיות המצווה! ומתבלבל שלא יכול להרגיש את המתיקות של המצוות!ולכן חייבים להכניס את קדושת הברית לאנשים אחרת כל היהדות שלו יש לה ריח של נבלה, לשונו נעתקת, כי עיקר מה שהמשיח רוצה לכבוש את העולם הוא רוצה להכניס לאנשים קדושת הברית!משיח רוצה להכניס לאנשים להשתוקק לה' ית'! משיח הוא משיח אלמים! מכניס לאנשים חיות אמיתית!
הזהר הקדוש קורא לכל תענוגות העולם הזה נחשים ועקרבים רק היצר הרע מצפה את זה עם שוקולד,משיח רוצה לתת לנו את א"י שעומד על יב' שבטים וזה אמונה ואם אתה נעתק מאמונה אתה ניתק מה' ית' מהמשיח!תעשה תשובה כל פעם ותתחיל לקדש את המחשבה שלך , אל תהיה טיפש, במקום לחשוב כל מיני שטויות , כמו שעד היום לא עזרו לך, תתחיל להיות קונגטרוקטיבי!

עכשיו
צריך לדעת איך להשתמש עם הנשק הזה-
ומי שזכה לחרב הזה ,צריך לידע איך ללחום עם החרב שלא יטה אותה לימין ולא לשמאל, כל התקווה שלך זה הקב"ה , צא מכל השטויות זה הנשק שלך זה הצדיק !
שמאירים מול עיניו השמות הקדושים , והוא מלמד לך איך להשתמש עם זה , אם לא תשתמש עם הנשק הזה כמו שצריך ימים ושנים ואם לא יודע איך להשתמש בזה רק יצא יותר שבור מזה!
אדם שמאמין בקב"ה אתה מאמין בודאי שאין שום דבר חוץ מהקב"ה אלא אתה בא לעשות משהו,ואח"כ הוא הולך להתפלל ,"זו מדרגה" אתה מאמין גם בקב"ה וגם באיזה אמצעי,ואח"כ התפללתי ולא הצלחתי , אבל תראה יש גנבים בדרך !יש כלי גדול שצריך לבנות אותו, יש מקטרגים, העוונות שלך ,הכלי זה האמונה שלך -שזה הדיבורים שלך, צריך הרבה חומר כדי שהישועה שלך תהיה בדיוק מה שאתה , כל ישועה צריכה כלי אחרת! זו האמונה שלך ,דיבורים עם הקב"ה הכלי זה שהאמונה שלך עם הקב"ה איך האמונה הזאת מתלבשת בדיבורים , אולייש גנבים על הדרך אולי עשית עברות ושקר מעכב מאוד את הישועה, אתה הולך בדרך שקר, הוא בדמיונות, תהיה מציאותי תלמד רמב"ם , גמרא, לא רבינו אומר לצעוק , אתמול צעק היום נפל לגמרי , הם לא קיבלו את הנשק! הרמטכ"ל נתן לך נשק והוא שולח אותך להתאמן ללמוד איך להשתמש עם הנשק הזה!
אף אחד לא דורש ממך מה שאתה לא יכול, רק שיהיה לך שייכות עם הקב"ה ..
איך משתמשים עם זה?
דבר ראשון שהחרב לא תהיה ישן בעיניך , כל תפילה שלך חייבת להיות עם חשיבות גדולה, אתה מדבר עם מלך מלכי המלכים הקב"ה...אתה חייב דרך אר., אתה מדבר עם מי שברא ה-כ-ל! שאתה מדבר עם הקב"ה לעולם יהיו דבריך מעוטים, תחזיק את עצמך מיעוט "אני עושה התבודדות כל יום..." לא תתחדש! יש הלכות של תפילה! העיקר תדע עם מי אתה מדבר במילים אחרות תצייר שיויתי - לא לימין ולא לשמאל!תדע לפני מי אתה עומד!
מיד הוא מתחיל לראות עם העיניים שלו נוקבא דפרדשקא!
צריך לקיים שיויתי!
כל אחד אומר שמתפללים כך או כך , או דבר ראשון חשבון, להודות , בקשות, מה יוצא מזה? שאתה שבור מאוד שאין לך פרנסה או זיווג, אתה מקנא בשני, ואין לך ישוב הדעת, ודיברת הכל עם הקב"ה והלכת לימין אבל מה שאתה צריך ? תיקח את החרב שלך ותתקע בתוך המטרה!אז מיד יאיר לך האמת!כל כולי מסור לה' , אני לא רחוק מה' כלל! מה שאני צריך זה זה !הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים, זה בידיים שלך, מוכרחים לתת לך!רק תבקש את היראת שמיים שאתה צריך, אני צריך להכיר שאני לא לבד פה בעולם הזה! שמשהו שומר אותי ואת הילדים שלי , אני רוצה להכיר אותך , שלחתי אותי לפה אני רוצה להכיר אותך למצוא אותך , על כלי כזה מיד נותנים לך
!
אם יש לך נשק ואתה יורה לכל הכיוונים לא לכיוון!
אתה תירא, בקירוב רחוקים , צדקה, הפצה, וכו' מי אומר שהצלחתי עם ההתבודדות שלי ,נתנו לך נשק ואתה צריך להשתדל לפגוע במטרה, תדע עם אתה רוצה את המטרה !צרור אחד יכול לפגוע, תפילה אחת יכולה לפתוח לך את שערי רחמים!יכניסו אותך לאור האמת!
האדם הכל יודע מתקרב לצדיק אבל לא מכוון את התפילה אל המציאות של היום יום! איך להיות שמח היום עם הקב"ה!
אנשים רודפים אחרי השקר...
אם למדת תורה לשמה התורה שלך שווה מליונים!
כל אחד יכול ללמוד תורה!אחרת אף פעם לא תגיע לשום מקום, יש בעולם רק הקב"ה תעשה כל דבר בשביל הקב"ה תעשה הסתפקות!תשתוקק אל התורה אם תעשה את זה בשביל הקב"ה אף פעם לא תת
דבר דוגרי את האמת שלך שהוא יראה לך פנים שוחקות , שיראה לך חיות, דבר לעניין!אתה צריך לצאת מהבילבול הזה!דבר! נשמע!!שאל ממני!!רק תשאל!!תגיד מה אתה רוצה!ה' ירחם על מי שמתבודד מה' י'ת!התבודדות שאינו כראוי מביא לכעס! כל הכח שלנו להתחיל זה מתחיל מהצדיקים!שהם גילו לנו את האמת!נתנו לך את העיקר, אסור לדבר כך " דיברתי כבר אלף פעמים" אם מדברים כראוי ומחכים!
אל תהיה בכעס על ה' ית', אל תכעס על אף אחד הקב"ה מוליך אותך בסדר אל תכעס עליו!!
אתה צריך לבנות כלי להכין את עצמך, נוקבא דפרדשקא, תרפא את החוטם שלך,
עמוד הימיני - זה ע"י החסד שה' מחיה הכל , העולם מלא חסדים, אפילו בזמן פורעניות!
יש חסדים גדולים, בזמן הכי רע ! תפתח את העיניים תראה את החסד!המידה הכי חשובה להכנס זה במדת החסד!
מסיטרא דשמאלא זה הכיסוי על החסד אתה מתפלל ולא נענה!אתה רואה איפה עם ישראל ?! אבל הכל לטובה לתת שכר לצדיקים!עמודא האמצעי! תפארת מאיר בזה! מיזוג ! מה המיזוג הכי טוב שיש בעולם!
אחד אוהב מתוק וחריף שניהם וגם אוהב קשה וגם רך ומגיע טבח עולמי ועושה מאכל מלכים ! כך זה בדיוק תרופה, שמגבירה משהו אחד ומחליש משהו אחר!
התרופה הכי טובה זה התורה הקדושה!מידת המשפט , זה התורה הקדושה, דרך האמת,דרך האמצעי , וזה מכניס את האדם שמכניס בו מידת המשפט , אין מקרה, אין מזל -זה מידת המשפט! כל פסק למעלה זה משפט אבל הקב"ה גם אוהב מידת החסד אז הוא מסדר כבר שהשופטים הם צדיקים שאוהבים את עם ישראל!ניתן לשנות את מידת המשפט ע"י תשובה באלול!!כל יום האדם נידון!אם לא רצית אתה חייב!רק הרצון בידך!פתאום יבוא המשפט:זכאי!אחר כך יבוא עוד משפט כי אתה רוצה פיצויים!אודך ה' כי אנפת בי!אין מקרה! המשפט זה התורה! לא עשיתי את זה...יש מידת המשפט, הוא בא להתבודד אין לו מענות .
מה שעובר על כל אדם זה לפי קיום התורה שלו!
גלות זה לפי הדור!
אף אחד לא יכול לגעת בי , זה לפי משפטי התורה!
לדבר אל הקב"ה לעניין זה דווקא ע"י המשפט- תדבר לפי התורה , כמה קיים מה לא קיים, מה צריך לקיים! תכלכל את הדיבורים שלך במשפט, יהיו לך דיבורים חמים!
יכלכל דבריו - לא יהיו לך טענות, במשפט- יהיו לך דיבורים חמים
לכן ראובן שלא עמד בשלימות הברית עד למדרגה שמאיר נוקבא דפרדשקא!ונתן אותה ליוסף שתמיד מוסיף קדושא ודעת , מוסיף חיים! למה יעקב היה צריך לתת ליוסף, יוסף יכול לקחת את זה לבד, יעקב נתן עבודת התפילה, שכם - שפל,כוכב,מלאך וזה ע"י שאדם מקבל על עצמו עול מלכות שמיים! התפילה היא עיקר המלחמה של האדם! זה לא היה אנושי ששמעון ולוי יכלו להרוג מעצמה כזו - האמורי היה המעצמה הכי גדולה! ויעקב הלך להתחיל עם האמורי , זה כח עצום! משפט לאלוקי יעקב! יעקב בכל מקום גילה אלוקות, הוא היה מאוזן לגמרי, שהכל מתנהג זה בהשגחה פרטית, שם גילה את הקב"ה, שהוא בחינת תפארת , בחינת משפט!
אחרת אני רוצה להיות בהתבודדות אבל איך אני מתבודד פה?
צריך לדבר לעניין!
זה דבר גדול להכניס לעם ישראל קיום התורה!אחרת יהיו בעיות, לא יהיו יסורים! לכן האור של המשיח שצריך להגיע לכל אחד ואחד! תהיה מלך, אתה חי תחת אורו של משיח , מאיפה תיקח את הכוח מבחינת משפט , על ידי זה יאיר לכל אחד ואחד!

סעיף ד'
ענין התפילה זה שייך לצדיקים , אתה עומד ומדבר לפני הקב"ה, איך כל אדם ואדם ממש , כל מציאותו זה החשבון לפני הקב"ה , ככה נעשה בכל העולמות העליונים ולכן רק הצדיק אוחז בשלימות התפילה! האדם אוחז בתפילה ע"י קדושת הברית , אחרת יכול ללמוד כל מיני לימודים ודברים!
להרבות המצוות זה ההצלחה שליף ומי שעוסק את התפילה שלא יטה לימין או לשמאל אלא על מה שצריך באמת, יש שופט בעולם זה לא הפקר, מה שקורה איתו זה במשפט! זה מה שאני צריך לעשות הלואי שאני יעשה את זה!
אין שום מציאות כלל חוץ מהקב"ה! האמת שאין שום דבר חוץ מהקב"ה! אין שום מציאות בעולם חוץ מהקב"ה!רבינו רוצה שנמשיך את זה אלינו, זה נקרא משפט, שאתה יודע בעולם הזה שהקב"ה הוא שופט! אין שום דרך הטבע! וזה נקרא מידת הכתר! וקשה מאוד שאדם יאחז בזה!הוא רוצה ללמוד אבל אין לו זמן ללמוד , קורא לו כל מיני דברים הפוך ממה שהוא היה רוצה שיהיה!נופל לשכחה, לשינה! עי"ז מתגבר עליו העצבות מאוד מאוד!עיקר הגלות, זה העצבות! שנופלים בעצבות, אל תחשוב על העבר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה