יום שני, 22 באוגוסט 2011

תפילה פתח שער הרחמים 2

וזה הכלי זין צריך לקבל על ידי בחינת יוסף דהיינו שמירת הברית
כל מה שבאנו לעולם זה בשביל לשמור את הברית וכל מה שהיצר הרע רוצה זה להפיל את האדם בפגם הברית, זה כל מה שהיצר הרע רוצה!
ולכן הוא גורם לנו לעצבות ואומר לנו מוסר!וזה התיקון שלנו, אם נחזיק מעמד, והעיקר בשמיים זה הרצון!
ברגע שהיהודי משתוקק לה' ית' זה כל התיקונים!

כל התשובות של האדם המצוות עשה להתוודות, אם התוודתה מיד זה הולך, אם תעשה את כל התשובות לא יעזור כלום בלי וידוי ואם מתודים מיד אז לא נכנס לדם ואם לא עושה זה ממרר לנו את החיים!

כל מה שמשיח רוצה להכניס לעולם זה שמירת הברית!להיות דבוקים בה'
ברית-2 אומות שעושים הסכם ביניהם!בידיוק כך ה' ית' כרת איתנו ברית, הוא שלח אותנו לעולם הזה ומבקש רק דבר אחד, אל תפגום בברית ,תסתובב ותשתוקק אלי!
וכל העבודות הזרות היו קשורים לפגם הברית, בזהר הקדוש - אל תפנו אל האלילים- אל תסתכלו על נשים , יש לך יצר הרע אל תעשה מזה אליל, תשתוקק רק אל ה' ית', פגם הברית מתחיל מהאכילה של האדם, ע"י האכילה בלי ה' ית', מתערבבים הדמים של האדם ונעשה מוחו מבולבל, דמים עכורים!הכל מתחיל מאכילה! אם אין קדושת הברית, הכל הולך, אם אתה אומר ק"ש עם אהבת ה', אם אין קדושת הברית הצלחה לא יהיה לו, ברגע שאדם מתנתק מהתאוות איפה שהולך הוא עושה מצוות!
עיקר הבחינה אם יש לך יראת שמיים או אין לך יראת שמיים הכל זה מתחיל ונגמר בברית, מה אדם אוהב מה אתה רוצה כמה אתה משתוקק לה',
עיקר האדם זה איפה הוא אוחז בברית , כמה הוא מדבר עם ה' ית' בדיבורים בתמימות, אבל מי שלא חזק בתפילה ולא חזק שה' ית' עומד על ידו, ממשיך את היראה , אפילו שמלמד את הראש עם לימוד וכו', מה אתה לא יודע שיש מלחמה?
הסיפור ממוהרנ"ת שבא לרבינו לדבר בשבח של איזה צדיק.
איפה שתהיה תשתוקק אל ה' ית', תמשיך על עצמך תמיד שה' נמצא פה ובכתבי האר"י מתואר דברים נפלאים שנעשה מזה!
כל הבריאה משתוקקת שהוא רק יסתכל עליה, זה קדושת הציץ של הכהן הגדול והכל מתהפך לאלוקות , כל הדמיונות נשרפים הכל מתהפך לאלוקות!כל הרשעות נשרפת, אפשר לעבוד את ה' ית' עם כל דבר!
כשאדם מתגלה אצלו קדושת הברית , מתגלה אצלו אהבה עזה לה' ית' , מי שמנסה להפריד אותו הוא לא מוכן לתת- חסד בפיהו דאמה,ברית זה שמירת כל התורה כולה זה נקרא ברית, בכל דבר תהיה דבוק אל ה' ית' אבל אף אחד לא יוכל לגלות את ה' רק עם ישראל , שחיים היום ויגלה את זה בעולם הזה , ומי ששומר בריתו יכול להוריד את הערלה את הרע מהעולם, וכמה שאדם מחזק את עצמו לשמור את המחשבה ולהשתוקק לה' ית', ואם זה לא הולך?! יש לי נשק, הצבא של משיח הולך לכבוש את כל העולם, והמתנגד הכי גדול זה בלעם הרשע, הביא את בנות מדין, זה תלמידו של א"א ע"ה וזה תלמידו של בלעם הרשע- וזה לא מובן כי בלעם הלך עם שטרימל לבן, דבוק בסיטרא אחרא, מה הסימן מי צדיק, אחד מכניס בעולם אהבת ה' והשני פגמים רעים,
בדם בריתך, מי שפגום בברית הוא בבית סוהר, כמה שתזכה ללמוד יהיה לך מתיקות , כמה שתתגבר בברית אז יהיה לך מתוק כל מצווה בפה שלך, יהיה לך חיות בכל מצווה!ברגע שיש המשכה , כל מצווה ממשיך הנוקבא דפרדשקא, אור של ארך אנפין , אור של נוקבא דפרדשקא, שאדם כל הזמן מכניס בעצמו שכל הענין שלו זה רק להשתוקק לה' ית', האדם מתחיל להבין, מילה ופריעה, להיות מלא באמונה, אין שום מציאות חוץ מה' ית', לגלות את ה' ית', ע"י תפילה, אם אתה מכיר את ה' ית' תתחיל לשיר לפניו, יש שירים מצדיקים מופלגים , טוב להגיד תפילות מודפסות, שערי ציון, תהילים , בפשיטות , אדם יכול כל היום לבלות כך ,ללמוד ולשיר! כל היום בנעימות שאין כמוהה!

חגור חרבך על ירכך- אתה רוצה לחגור את החרב ? אתה רוצה כח אמיתי בעולם הזה? תזכור מה הדבר הכי בסיסי שרוצים ממך! דבר ראשון רוצים ממך זה שיהיה לך ברית עם הקב"ה, שתשתוקק אליו!תכסוף אליו, זה מה שרוצים ממך, עכשיו אתה יכול לעסוק בתפילה!
ה' רוצה דבר אחד, מכל העולם הקשה הזה ,תשתוקק אלי, אני אתן לך כל דבר, רק אם אתה משתוקק אל ה' ית' , מתדבק אל ה' ית', אז אתה במצב טוב,
קח את החרב משר הצבא , תתגייס לצבא, תתקבל לאימון של הצבא הזה, שמירת הברית בתכלית השלימות, תתדבק לצדיקים אמיתיים שיש לו קדושת הברית, תשמור את המחשבה שלך!
יש לך מאורות! אבל אם אתה מוציא את הו' נשאר קללות , מה שהצדיק אומר לך רק שובר אותך!ועיקר אמונה תלויה בברית אם אין אמונה אין ברית ואם אין ברית אין אמונה ואז אין תפילה אז האדם אבוד לגמרי רח"ל!! ולכן מאוד לא כדאי לטנף את המוח עם פגם הברית!
שלחו את יוסף לערוות הארץ וכל הנסיונות שלו זה פגם הברית!
רבינו אומר שמי שיש לו שכל פשוט, אפילו גוי , שהוא לא משוגע ! צריך למאס את התאווה בתכלית המיאוס!! ובאמת ע"פ הגמרא, זה ממש דבר מאוס, והאדם צריך לצחוק מזה בתכלית הצחוק, זה ממש לא מובן!רק ה' טבע שיהיה כזה טבע בעולם!דמיון עצום! מי שיש לו רק שכל! ומי שפוגם השכל שלו מבולבל ולא יודע מה זה שכל בכלל, אין לו ראש, וברגע שאדם זוכה להתבודד ומבקש מה' ית' תן לי טעם של שכל, ורבינו אומר שיש שלוש מחיצות , ויש מחיצות שאי אפשר להכנס ולצאת , ויש לאדם 3 מוחין , כנגד ג' מוחין של העולמות העליונים ואלו שלושת המחיצות ששומרים את דעת האדם הן כנגד 3 תפילות, אם האדם אומר את ג' התפילות פשוט מילה במילה, 3 פעמים ביום, בבית כנסת, בלי למהר, אז הוא בונה את ג' המחיצות!
פגם הברית יש בזה המון מדרגות, כל מי שיותר צדיק שהוא פחות טינופת אז הוא יותר משתוקק לה' ית'!
הריסה זה גם פגם הברית, שאתה לא מגלה את ה' ית' בעולם הזה -לזרוק את הרע ולקחת את הטוב, תעשה ריח ניחוח אישה לה', בבחינת תפילה, אם אתה לא רוצה לקשר את העולם הזה לה' ית', זה פגם הברית,
רבינו הגיע לא"י והיה בחיפה , ושם היה מערת אליהו הנביא, רבינו אמר פה ממש היה אליהו הנביא , ואליהו הנביא לא היה יליד אישה?! כולם התחילו מכלום!
תפריד את הרע עד שזוכה למדרגות עצומות
ויוסף ששמר את הברית נטל את הבכורה, הקב"ה אמר ליעקב אבינו שהוא מקבל את א"י וכל אחד מהשבטים אמור לקבל חלק וראובן היה אמור לקבל פי שניים אבל בפועל זה ניתן ליוסף
א"י זה שער השמיים- מקום התפילה , וכל מה שנימצא פה טבע זה מחוץ לארץ-חבלים נפלו בנעימים , איפה שיש נעימות, יש דבר טוב באים מחבלים, בא"י מאיר מלכות דקדושא, אין דרך הטבע, מציאות של א"י זה מציאות התפילה , פה עולה התפילה,מצריים זה היפך הניסים, א"י זה מקום קדוש מאוד שמגלה שהעולם הזה לא נפרד מה' ית', קדושת א"י בעולם הזה , זה קדושת א"י ,רק חייבים להפריד את הרע , שזה שמירת הברית וא"י זה תלוי בשמירת הברית, להרגיש קדושת א"י צריך קדושת הברית, אם אדם רואה שהוא נופל בפגם הברית נופל עליו שיפחה בישא - שיגיד שמע וברוך שעולים מט' אותיות, מט' שערי קדושה!הנשמה שלנו מאוד משתוקקת לה' ית', העולם הזה לא רע אלא היצר הרע שלנו עושה לנו אותו כרע, השורש שלנו זה 12 שיבטי קה- ואדם צריך להדביק את עצמו ליב' שיבטי קה, אם הוא קשור לשורש נשמתו הוא הופך את כל העולם לאלוקות, מה שאתה מדבר זה בשביל ה' ית', אבל נמצא שהמלכות דקדושה עומדת על יב' שבטי קה,
עיקר המלחמה של מלך המשיח זה להכניס לעם ישראל קדושת הברית , לא ללכת לבחורים שעובר עליהם ולצעוק עליהם אתה תלמד יותר אלא מרחם על עם ישראל ועיקר הרחמנות זה לגאול אותם מטומאת מצריים פגם הברית,אמנם כח התורה עצום והוא יכול כבר בדורנו להוציא אותנו מכח היצר הרע, אם כל אחד ילמד כך וכך יצא מהכל!
כח התורה זה נשק נפלא נגד פגמי הברית, שזה ממש זה קדושת א"י,
ויעקב נתן ליוסף 2 חלקים, שהיא עבודת התפילה, בן פורת יוסף , בן פורת עלי עין, רבינו אומר שיש לו חן , רבינו אומר בתורה א' שעיקר הבכורה להסתכל בשכל של כל דבר, ראשית חכמה, עיקר החכמה זה ראשית להסתכל כל הזמן מי ברא את העולם , להסתכל כל הזמן על חיות אלוקות שיש בכל דבר נפרס עליו חן גדול!
לראות איך הכל אלוקות,בדיוק כפי שהיה קודם הבריאה ורשב"י קורא לזה נקב של החוטם- נוקבא דפרדשקא ותראו פלאות פרדשקא גימטריא פורת, מציאות של כל הבריאה, ועיקר התכלית שהאדם ידבק אותו לה' ית' והסיבה היחידה שהאדם יכול להתרחק מה' ית' כי הוא פגום בברית,
אם אדם מכניס את עצמו בתוך לימודי התורה הקדושה אז הוא מתחיל להתקדש ואז הוא רואה רוחניות אלוקות ולא גשמיות , ומאמין לנביאים , הרמב"ם אומר איך זה נעשה נביאים ואומר שיש אחד שמצטייר לפניו הצורות הקדושות , וזה נביאים , רוחניות אלוקות, נה"י מלובש בעולם הזה, הדמיון הקדוש, לנו יש דמיונות אחרים , סטייק טוב, לחשוב שאנחנו פורחים בשמיים זה גם פגם הברית, ותצייר איך שמה שאתה רואה מול עיניך אתה רואה את כל העולמות ואיך ה' נמצא מול עיניך, כי ה' ית' ברא את כל העולם עם הדיבור,
בשביל זה שהוא הלך כל הזמן עם תרפו - עם כל השמות הקדושים , יעקב אבינו נתן לו את הבכורה, את שלימות התפילה-
וכמו שיש לבכור פי 2 כך בתפילה יש בחינת פי 2
1. שמהללים ומשבחים את ה' ית'- בכמה וכמה מצוות כמו ברכת המזון
2.שאלת צרכיו
ואז יש לאדם חרב עם 2 פיות , שמחודד בשני הצדדים , החרב של תפילה עם 2 תפילות, תפילה זה תמיד תהיה עם הקב"ה חלק מהיום תודה לה' על כל דבר, אתה מרגיש לבד, כי פגמת בברית , אתה נפרד! אל תהיה נפרד מה', אין מקריות אין דרך הטבע!
ראובן התערב בענינים לא שלו, הוא רצה שאבא שלו יקח משהו אחרת, זה פגם הברית , אסור להתערב בעיניני הצדיק.
למה קשה לדבר עם ה' ית'?
כי הנוקבא דפרדשקא לא מאיר עליך, כי אנו פגמנו בברית , ולכן כל כך חשוב לקשר את עצמינו עם הצדיקים כי אנו כל מה שנעשה נפגום באחת הבחינות של הברית ואם אנו נהיה דבוקים בצדיקים אז תהיה לנו הרגשה בקדושה בתפילה, הצדיק מאיר לו כל האורות , אנו אפילו לא יודעים על מה אתה מדבר, אז נתדבק בצדיק הזה.
כל אחד יודע למה לא מאיר לו, כי כמה שאתה נפרד מה' ית' לא מאיר לך והעצה היא להיות דבוק בצדיק, אחרת היצר הרע יתדבק בך ויכניס לך רעיונות , הכי חשוב להיות מכובד, ואז עוד יותר תתרחק מה' ית', כי עיקר היהדות זה להתקרב לה' ולא לכבוד! הצדיקים נותנים עצות איך לא להתיאש איך לצאת מהבוץ ולהתקרב לאמונה וזה עיקר התקווה של העולם הזה! מי שאין לו קדושת הברית ידבר איתך על הכל אבל לא על הקב"ה ולא עם הקב"ה ואם יש לך צדיק הוא ידבר אותך על הקב"ה.
ובכלליות העצה של הצדיקים זה הבכורה.
כל אחד מחכה שיהיה לו ילדים ואחרי שנולד לו בן אחר כך זה אחרת , כך זה ככה בתפילה שאדם מתפלל צריך לזכור את הישועה הראשונה שהוא מתפלל, אחרי זמן כל שהוא סוף סוף זה יגיע אליו , אפשר לדבר אבל מי שיעשה את זה יזכה לישועות! ואדם שיזכיר לעצמו כל הזמן , תכניס לעצמך באמת! תזכור שנולד לך בן בכור!כמה שאדם מגלה את האמונה ככה יותר הוא עוסק בתפילה , כמו הבכורה זה כך עובד ענין הבכורה אצל בני אדם.אחרת הואמכניס את עצמו להרגשה שהכל מקרה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה