יום ראשון, 24 ביולי 2011

ההתבודדות היא מעלה גדולה מן הכל חלק ג'

ההתבודדות שהיא מעלה גדולה עליונה מן הכל ,זה לא ההתבודדות שלנו יושבים עצובים לבד....

כמה ענינים:
בלשון שמדברים בו-אפילו לא בלשון הקודש..הלב צריך להמשך אחר הדיבורים...
רבינו רצה שנעורר את הלב, לדבר עם הלב ,מכל הלב,
בעצם יש לב אבל לדברים אחרים...לעשות כסף, שברון לב יש לו עגמת נפש ,לב לכבוד לכל מיני סיפורים וכו' אבל לחשוב מהתכלית מה התכלית שלנו שזה הדאגה הכי גדולה שיש לנו לזה אין לנו שום לב...וצריך למצוא אותו!
כל עבודת האדם זה לא כרטיס ש"דופקים" כניכנסים לעבודה ושיוצאים הביתה.
כשיש לאדם לב הוא מרגיש את מציאות השמחה מהמצוות , את השברון לב מהעברות, ואז הלב מאיר בו תמיד ובמילא שהוא מקבל את היסורים באהבה,והוא מתפלל לכבוד ה' לא בשביל שום דבר אחר...
התכלית שאדם יחזיק את עצמו בזה יום שלם....אבל היצר הרע עובד כל הזמן להסיח ליבו שיהיה היסח הדעת ...
האם שייך להתעורר -רבינו אומר שזה העיקר, יותר חשוב אפילו אם תדבר לשון הקודש העיקר העיקר הוא תפתח את הלב!
קודם כל אדם צריך "מקום דקדושה" אחר כך הוא יכול להמשיך הלאה לחיות...להיות יהודי זה הכל לפי מה שאדם "חוזר הביתה" ,אפילו אם עובר עליו מאוד אבל אם תמיד מדבר עם זה לה' ית' אז אתה שם בעצם!
היצר הרע בא לאמר לנו : שנכשלנו ולא רוצים לשמוע אותנו מהשמיים!ומידת הדין מרחקת את האדם מלהכנס למציאות הקדושה!

אנחנו לא תמיד מבבינים את הכח של הדיבור , הדיבור זה דבר ה' המלכת ה' ,בדבר ה' שמיים נעשו, מציאות הדיבור של האדם בכל יום הוא מבולבל, כי מציאות השליחות של האדם בכל יום הוא מבולבל והאדם צריך כךל פעם מחדש להתחבר לה' ית'! והדיבור שלו מבולבל!
להתעלות פירושו להדליק את הלב...חרפה שברה ליבי ,חרפת הבושות ,הנפילות גורמות לי שאין לי חשק לחיות...פי ידבר חוכמות, תמיד יש נקודה שנשארת! הצדיקים מעוררים את הנקודה , והחברים מעוררים את הנקודה ומעוררים את השכינה! הדיבורים הם ההפרש מה אומרים?
הדיבור יש לו כח גדול לעורר את האדם, אע"פ שאין לו לב אע"פ שידבר הרבה דברי התעוררות ,והדיבור בעצמו מגלה את הנפש והלב!דבר ודבר כי הדיבור הוא הלב עצם היגיעה אתה בונה את הנפש! אתה בונה את עצמך!
אפילו ספר לה' איזה סיפור, רבוש"ע אני מפסיד פה וכו' זה כשעובר על האדם בחינת דין ולא הולך בשום פנים צריך לספר סיפורי דברים וזו דרך נפלאה!
אדם צריך שיגיע לכיסופים כה חזקים עד שסמוך שתצא נשמתו!
עד שעל זה בעצמו יפרש שיחתו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה